Denne reparation er ukompliceret, når man har fået lidt fiduser.
Disse fik jeg fra Brian Ibsen fra Flat6-forum, og de er gengivet her.
Projektet står ikke i "101 Projects for your Porsche 911", så derfor har jeg
navngivet det 102 :-)
Tid | 1 1/2 time |
Værktøj | 13mm topnøgle, Unbrakonøgle et par tynde skruetrækkere klud |
Sværhed | Let |
Pris | under 200 kr |
Fremgangsmåde for en 911 Targa fra 1972
Tag passagersædet ud. Så er der plads til at arbejde Det gøres ved først at skubbe sædet helt tilbage og skrue unbrakoskruerne ud foran på skinnerne Dernæst skubbes sædet helt frem og du kan komme til de bageste unbrakoskruer |
|
Her ses de bageste skruer. Så kan sædet løftes ud |
|
Nu er der plads til at komme til håndbremsekonsollen.
|
|
Fjern tæppet og skru konsollen løs med 13 mm toppen | |
Nu kan konsollen vrides fri, og så ser du et syn i denne
stil. Nogen har gnavet i den! Inden du fjerner den, så læg noget (her en engangsklud) over hullet ned mellem sæderne, ellers skal du sikkert have en ny låsering ;-) Den løsnes ved at skubbe låseringen af med en skruetrækker eller to. En passende tang kan sikkert også klare det. Nu kan vippearmen let trækkes af og den nye monteres. |
|
Næste opgave er at få den vredet ned og gå i hak
omkring kablet foran den
klump, der er spændt på gaskablet. Det gik ret let, når man styrede med en tynd skruetrækker. |
|
Her ses hvordan kablet ligger inde i gaflen. Nu mangler blot justering af klumpen. Der anes en skruekærv. Løsn den let, og skub klumpen hen til den rører ved vippearmen. Stram og prøv af, at den tager fat med det samme. |
|
Her ses forskellen på gammel og ny vippearm Gaflen er helt væk på den gamle |
|